This blog has moved to: www.studio-paars.nl

November 21, 2008

* Dasje voor peuter

->I'm moving my blog; the new location of this post is Studio Paars - Scarf for toddler
->Mijn blog verhuist; de nieuwe locatie van deze post is Studio Paars - Dasje voor peuter

+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+


Laatst zag ik bij de Hobbydoos breigaren waarmee je vanzelf streepjes zou kunnen breien. Omdat ik onze kleine man ook een das had beloofd mocht hij zelf een kleurtje uitzoeken en het werd deze.

Jammer genoeg viel het me erg tegen hoeveel ik ermee kon breien. Ik had wel verwacht uit 1 bol een peuterdasje te kunnen halen, maar met de ribbelsteek waarmee ik begon ging dat echt niet lukken. Dus na een paar keer uithalen en opnieuw beginnen heb ik gekozen voor de gerstekorrel-steek (1 r. 1.av. en volgende nld. tegenovergesteld). Die trekt totaal niet in elkaar, dus het breiwerk blijft dan net zo breed als je het opzet, én de randen blijven toch netjes plat liggen.
Het nadeel hiervan was dan wel weer dat het geen streepjes meer werden, maar blokken. Maar het eindresultaat vind ik zelf toch wel geslaagd, en belangrijker, de nieuwe eigenaar is er blij mee!

1 comment:

  1. Hai Audrey, Wat ik wel eens doe als ik niet veel wol heb voor een sjaal, dan maak ik een sjaal met een 'gat' erin zoals deze: http://alison.knitsmiths.us/pattern_beginners_scarves.html. Leuke kleurtjes!

    ReplyDelete